Anatomia urechii

Sistemul auditiv sau auditiv al câinelui este sistemul senzorial pentru auz. Ea apelează la sentimentul auzului. Organul implicat este urechea.

Câinele are abilități mai dezvoltate decât omul. Auzul său reușește să recunoască o gamă mai largă de sunete și să perceapă sunete cu o intensitate foarte mică: poate capta frecvențe de până la 50 000 de vibrații pe secundă (hertz) apoi că bărbatul este limitat la 20 000 de hertzi. Câinele este astfel capabil să audă sunete inaudibile de oameni, care a dezvoltat fluierul cu ultrasunete.

Urechea câinelui este compusă din trei părți:

• Urechea exterioară.

• Urechea mijlocie.

• Urechea interioară.

Urechea exterioară a câinelui

Urechea exterioară este compusă din pavilionul auricular și canalul auditiv (orizontal și vertical).

Pavilionul colectează sunete și le direcționează spre timpan prin canalul urechii.

Canalul urechii câinelui are o anatomie diferită de cea a Omului. Ca și la pisică, are o formă de „L”: coboară vertical înainte de a forma un unghi drept și de a continua orizontal către timpan. Fiți atenți, deoarece promovează acumularea de cerumen și bacterii! De aceea, este important să curățați urechile câinelui dvs. pentru a evita orice risc de infecție sau boli ale urechii.

Aflați mai multe despre cum să curățați urechile unui câine.

Urechea medie

Urechea medie include timpanul, cavitatea timpanică și trei osicioare auditive (ciocanul, nicovala și etrierul) și tubul auditiv care leagă urechea cu spatele nasului pentru a permite aerul să circule în urechea medie.

Timpanul transformă sunetele în vibrații, în timp ce cele trei osicule sunt responsabile de transmiterea acestor vibrații la urechea internă.

Urechea interioară a câinelui

Urechea interioară este compusă din cohlee și sistemul vestibular (sau vestibul).

Cohleea, care are formă de spirală, este organul auzului, în timp ce sistemul vestibular conține celule care controlează echilibrul câinelui.

Sistemul vestibular conține canale semicirculare (canal orizontal, canal vertical anterior și canal posterior) și două buzunare mici (utricul și saccul).

Nervul auditiv este apoi responsabil de transmiterea informațiilor de la cohleă la creier.

Otita este o afecțiune inflamatorie caracterizată prin dureri semnificative. Cel mai adesea otita externa afectează canalul auditiv al urechii.

Aflați mai multe despre otită la câini.

Râia auriculară

Râia auriculară este o boală parazitară a canalului auditiv extern caracterizată prin proliferarea unui acarian microscopic.

Aflați mai multe: pe acarieni la câini.

Othematomul

Othematomul se manifestă prin formarea unui hematom pe pavilionul urechii câinelui.

De obicei, rezultă din agitarea urechilor sau zgârierea lor activă de către câine în urma otitei externe cronice care provoacă mâncărimi semnificative. Othematomul este format în urma unei leziuni vasculare majore de la nivelul cartilajului auricular.

Aflați mai multe: pe othematom la câini.